Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych współpracowników
[Administrator]
Administratorem danych osobowych jest Warszawskie Towarzystwo Kredytowe sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Z. Słomińskiego 17/58, 00-195 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000782634, posiadająca numer NIP: 5252778463, numer REGON: 382404773 (dalej “Administrator”).
We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się skontaktować z Administratorem, wysyłając list na ww. adres siedziby spółki lub poprzez e-mail: kontakt@wtkfinanse.pl
[Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych]
Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
- w celu zawarcia i wykonywania umowy zawartej pomiędzy Administratorem a współpracownikiem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; dalej „RODO”);
- w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze dotyczących m. in. prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości;
- w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
[Okres przechowywania danych osobowych]
Dane osobowe przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych będą przechowywane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych. Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy będą przetwarzane przez okres niezbędny do jej realizacji i rozliczenia. Dane osobowe przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania tego interesu, np. dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będą przetwarzane przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń.
[Obowiązek lub dobrowolność podania danych]
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów.
[Odbiorcy danych]
Odbiorcami danych osobowych są:
- upoważniony do tego personel Administratora,
- podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, na podstawie zawartych umów powierzenia, dla wypełnienia celów, dla jakich dane te są zbierane (w szczególności podmioty świadczące usługi księgowe, informatyczne, doradcze),
- podmioty upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Administrator nie zamierza przekazywać danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
[Przysługujące prawa]
W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych współpracownikowi przysługują następujące prawa:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku, gdy dane osobowe są przetwarzane na podstawie umowy w sposób zautomatyzowany – prawo do przenoszenia danych osobowych,
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora – prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją danej osoby,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
[Zautomatyzowane podejmowanie decyzji]
Wobec osób, których dane są przetwarzane, Administrator nie będzie podejmował decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.